Thursday, May 21, 2009

AMALAN PENGAMAL ILMU SIHIR

Amalan Pengamal Ilmu Sihir
Berikut adalah di antara amalan-amalan yang dilakukan oleh tukang-tukang sihir atau pengamal ilmu hitam untuk mendekatkan diri mereka kepada syaitan-syaitan jin :-
  1. Mengikat mashaf al Quran di bawah kedua tapak kakinya (dijadikan selipar) kemudian di bawa masuk berjalan ke dalam tandas.
  2. Menulis ayat-ayat al Quran dengan najis, kotoran atau darah haid di bawah dua belah seliparnya.
  3. Menulis ayat-ayat al Fatihah secara terbalik.
  4. Bersolat tanpa berwuduk dan kadang-kadang dalam keadaan berjunub.
  5. Melakukan penyembelihan semata-mata kerana syaitan dan tidak menyebut nama Allah ketika meyembelihnya dan hasil sembelihan itu diletakkan di tempat-tempat tertentu sebagai persembahan khusus bagi syaitan
  6. Melakukan pemujaan terhadap matahari,bulan atau bintang di langit dan mengabdikan diri hanya objek tersebut dan tidak kepada Allah S.W.T.
  7. Mengadakan hubungan kelamin dengan ibu kandung atau anak perempuannya sendiri.
  8. Melumurkan tahi ke seluruh tubuh dan tidak boleh mencucinya selama beberapa hari atau tempuh tertentu.
  9. Memuja kuburan dan memanggil ruh ruh
  10. Memuja tengkorak mayat orang mati terbunuh atau kanak kanak
Kesannya terhadap Pengamal Ilmu Sihir

Semasa Masih Hidup

  1. Hidupnya sentiasa bermasalah
  2. Berniaga tidak menjadi, buatlah kerja apapun tidak akan berjaya, seolah-olah ada sahaja yang menghalang
  3. Banyak halangan dalam pekerjaan yang diceburi.
  4. Sering sakit yang pelik-pelik yang tidak dapat di kesan oleh doktor seperti histeria, gila isim, panas baran, dapat anak yang cacat dan huduh rupanya, selalu tidak sedarkan diri, sakit kepala bila tiba waktu pagi, waktu matahari jatuh, keluarga selalu berkelahi, di ganggu mimpi ngeri dan menakutkan dan sebagainya.
  5. Hilang anak dalam kandungan hasil tumpangan Jin semasa melakukan persetubuhan dan sebagainya.
Di Saat-saat Kematian.
Saat kematian orang yang bersahabat dengan Jin biasanya amat menyulitkan kerana kesukaran untuk melepaskan diri daripada khadam Jin yang telah sekian lama menjadi teman karibnya. Antara syarat-syarat untuk kematian atau memudahkan kematiannya iaitu bagi membolehkan Jin khadamnya keluar ialah :-
  1. Perlu membuka perabung rumah
  2. Mesti mencungkil lantai rumah
  3. Menyapu sedikit tanah ke muka pesakit
  4. Membubuh ranting kering di atas dada si sakit
  5. Membuat kuih tujuh jenis dan di panahkan ke bukit
  6. Memecahkan dinding rumah si sakit
  7. Meletakkan si sakit di rumah kosong.
Kematian.
Kadang-kadang berlaku juga kejadian yang aneh-aneh ke atas si sakit yang bersahabat dengan Jin ini sewaktu kematiannya. Antara kejadian-kejadian tersebut adalah seperti ;-
  1. Mati sudah dua atau tiga hari tetapi masih kelihatan hidup dan sangat kuat makan, bila sudah mati mayat itu telah berbau busuk dan reput.
  2. Mayat ditumbuhi bulu yang banyak
  3. Mayat di bawa lari oleh puak-puak Jin
  4. Mata dan mulut mayat kelihatan ternganga dan kelihatan ngeri
  5. Selepas kematiannya kadang kala didapati diri si mati itu ( sebenarnya Jin peliharaannya ) balik semula kerumah dan ada yang tidur serta bersetubuh dengan isterinya. ( pada sangkaan si isteri, bahawa suaminya itu hidup semula atau bekas suaminya itu keramat atau wali )
  6. Sesetengah mayat pula selepas kematiannya hilang di bawa lari oleh Jin peliharaannya ke dalam hutan untuk santapan puak-puak Mereka.
Pantang Larangnya.
Pewaris keturunan ini atau penerima amalan ini tidak boleh melanggar pantang larang yang telah ditetapkan, kerana akibat yang buruk akan terjadi ke atas dirinya atau ke atas keluarganya. Antara pantang larang tersebut ialah :-
  1. Tidak boleh pakai kain masuk melalui kepala
  2. Tidak boleh lalu di bawah penyidai kain
  3. Tidak boleh menziarahi jenazah
  4. Tidak boleh makan atau minum di kedai orang kafir
  5. Tidak boleh meninggalkan bacaan serampah atau jampi
  6. Tidak boleh sembahyang di masjid atau berjemaah
  7. Tidak boleh masuk ke rumah dengan kaki kanan
  8. Tidak boleh memakan benda-benda bernyawa dan sebagainya.
KESIMPULANNYA

Ringkasnya dari keterangan-keterangan yang telah di kemukakan di atas jelaslah bahawa berkawan dan bersahabat dengan Jin memberi banyak keburukan kepada manusia samada semasa mereka masih hidup, apatah lagi setelah mereka meninggal dunia. Tidak kira apa juga niat dan sebab mereka menjadikan Jin sebagai sahabat atau Khadam mereka.

Menurut sesetengah ulama, berkawan denagan Jin boleh menyebabkan manusia dan Jin yang menjadi sahabatnya itu, jika Jin tersebut terdiri dari pada Jin Islam, sama-sama menjadi kafir dan kedua-duanya akan di humbankan oleh Allah kedalam Neraka. Keadaan ini berlaku kerana manusia yang bersahabat dengan Jin merasa Takbur dan lupa daratan kerana mereka memiliki kuasa yang luar biasa yang tidak boleh di miliki oleh manusia lain dan apa-apa yang mereka hajati dapat diperolehi melalui pertolongan Jin tersebut. Mereka juga menganggap mereka lebih berkuasa daripada Allah dan menyuruh manusia lain meminta pertolongan hanya kepada mereka sahaja Perbuatan ini menyebabkan mereka Syirik kepada Allah kerana meminta pertolongan kepada mahkluk lain selain daripada Allah, sedangkan Syirik merupakan suatu dosa yang amat berat dan tidak akan di ampun oleh Allah.

Manakala Jin yang menjadi Khadam manusia, menjadi kafir pula kerana mereka juga telah Takbur kepada Allah kerana seronok di sanjung dan di puja oleh manusia. Kadang-kala Jin tersebut juga mengaku mereka adalah tuhan dan menyuruh manusia menyembahnya dengan mengadakan majlis-majlis tertentu seperti Jamu Jin setahun sekali, kenduri, sembelih kambing, korbankan sesuatu kepada Jin dan sebagainya, jika inginkan pertolongan dari mereka.

1 comment:

  1. Saya cuma ambil ilmu yang Allah redha sahaja dari kamu semua. Dan saya ambil semula semua yang bathil kepunyaan saya yang ada pada kamu jika ada . saya dan keluarga pulangkan semua yang bathil kepunyaan kamu selama lamanya kepada kamu jika ada pada kami dimasa lalu,kini,selamanya

    ReplyDelete